הכירו את המוצרים שלנו לעומק ולרוחב #14

הכירו את המוצרים שלנו לעומק ולרוחב #14

גאים להציג לכם את המוצרים שלנו ולתת הסביר מעמיק יותר

לכבוד השנה החדשה, התרחבות החנות שלנו והגעתם של לא מעט מוצרים חדשים אל המדפים, החלטנו שזאת הזדמנות מעולה להכיר קצת יותר לעומק כמה מהמוצרים המובילים שלנו ולגלות לכם איזה הפתעות מסתתרות בכל אחד מהם. 
את יתרונות ההתססה אנחנו כבר מכירים ומבינים את העושר שהיא מעניקה לאוכלוסיית המעי, אבל גם לכל אחד מהירקות שאנחנו מתסיסים יש לא מעט יתרונות והפעם, היינו רוצים לכוון את הזרקור אליהם.

 

כרוב לבן/ סגול מותסס מוצר הדגל האהוב שלנו, בעל עושר פרוביוטי אדיר. גם בגלל צורת התססה שנוצרת הודות לכבישה בנוזלים של הכרוב עצמו וגם בגלל השתייכותו למשפחת המצליבים, שלה יתרונות בריאותיים רבים - הקשורים לבריאות הלב, המוח, העצמות והתמודדות עם חיידקים, וירוסים ואף התמודדות עם סרטן. אומנם יש לא מעט אנשים שקצת רגישים לירקות ממשפחת המצליבים וזה יכול לגרום להם לחוסר נוכחות או גזים, אבל ההתססה לרוב מעלימה את כל תופעות הלוואי המציקות הללו, כך שניתן לצרוך אותו בהנאה רבה. 

הכרוב עשיר בנוגדי חמצון, יש לו אינדקס גליקמי נמוך, הוא עשיר בסיבים תזונתיים ויש לו עושר של ויטמינים שונים כמו ויטמין C ו-K (במיוחד בזה הלבן), הוא מכיל כמויות יפות של ויטמין A, ויטמינים שונים מסוג B ובמיוחד חומצה פולית (ויטמין B9) וגם מינרלים כמו מנגן, אשלגן, סידן ומגנזיום. 

יתרונו של הכרוב הסגול על פני זה הלבן, קשורות לעושר של אנתוציאנינים, שהם גם אלו שמקנים לו את הצבע הסגול, בנוסף לתכונות הגנה נוגדות חמצון.

בצל סגול מותסס בצל סגול מותסס הוא מאכל פופולרי ולא סתם, כי הוא באמת משדרג כמעט כל מנה החל מסנדוויץ' פשוט ועד תבשיל מורכב. 

לבצל מיוחסות לא מעט סגולות של אנטיביוטיקה טבעית, הודות לתכולת הגופרית הגבוהה שבו, אשר מקנה לו את הריח החריף, אך גם תכונות אנטי דלקתיות. הבצל הוא מרכיב מרכזי ברבות מ"תרופות הסבתא" הידועות ולא סתם, היות ויש לו תכונות הקשורות לחיזוק מערכת החיסון, מניעת מחלות חורף, סילוק ליחה מהגוף ויכולות חיטוי גבוהות. 

 אם זה לא מספיק, הבצל מכיל לא מעט נוגדי חמצון, תורם לבריאות הלב, עוזר באיזון סוכר בדם ומפחית רמות כולסטרול, כך שמדובר באמת בצמח מרפא נהדר. 

גזר ושום מותססים כולנו יודעים שגזר "טוב לעיניים", אבל היתרונות שלו ממש לא מסתכמים רק בכך. הגזר עשיר בבטא קרוטן השייך למשפחת הקרטנואידים ואשר מומר בגוף לויטמין A. אומנם אכן יש לו יתרונות רבים השומרים על רשתית העין, אך הוא גם משמש כנוגד חמצון משמעותי, מקושר למניעת מחלות לב וכלי דם, יש לו יכולות אנטי דלקתיות ומחזקות מערכת חיסון והוא מפחית סיכון למחלות מטבוליות כמו סוכרת וכולסטרול גבוה. 

בנוסף, הגזר עשיר בויטמין C, ויטמינים שונים מסוג B וויטמין K. 

את יתרונות השום רבים מכירים, שכן גם הוא נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע, הודות לתכולת הגופרית הרבה שבו, אשר מייחסת לו תכונות אנטי בקטריאליות, אנטי ויראליות ונוגדת פטריות. תרכובות אלו גם מסייעות לו להיות נוגד חמצון משמעותי כנגד רדיקלים חופשיים, אשר תוקפים את רקמות הגוף השונות ויכולים להוביל להתפתחות סרטן, טרשת עורקים, מחלות לב וכלי דם, דלקות שונות בגוף ולהאיץ תהליכי הזדקנות. 

בנוסף, הוא מהווה מקור עשיר לוויטמינים בדגש על ויטמין B6 שמסייע להפחית רמות הומוציסטאין בדם ובכך גם מפחית את הסיכון למחלות לב, ויטמין B1 אשר מסייע בהפקת אנרגיה מפחמימות ולאספקת אנרגיה למוח ומערכת העצבים, ויטמין C ומינרלים שונים כמו אבץ, מגנזיום, סידן, אשלגן ואף ברזל. 

סלק ושום מותססים על יתרונותיו הרבים של השום כבר דיברנו בפסקה הקודמת, אז עכשיו ננצל את הבמה לדבר על יתרונותיו הרבים של הסלק. צבעו האדום והמהפנט של הסלק, גם קשור לרבים מהיתרונות הבריאותיים שלו, היות ובטאלין שהוא פיגמנט הצבע שלו, גם מהווה נוגד חמצון משמעותי, נוגד דלקת ועוזר בהפחתת לחץ דם ובמניעת מחלות לב וכלי דם. הסלק גם מקל על העיכול הודות לתכולת הסיבים הגבוהה שבו ואף מאפשר לשפר את תפקודי הכבד, הודות לחומצה אמינית בשם בטאין, שמאפשרת לכבד לתפקד יותר בקלות. 

בדומה לכל ירקות השורש גדילתו באדמה גם מעשירה אותו במינרלים רבים כמו אשלגן, סידן, מגנזיום, ברזל, זרחן, מנגן, נחושת וסלניום, הוא עשיר בויטמיני A ו-B ובניגוד לדעה הרווחת, דווקא מאפשר שמירה על רמות הסוכר בדם, כי למרות האינדקס הגליקמי הגבוה שלו הוא לא מייצר עומס גליקמי. 

מלפפון מותסס נסגור את הרשימה עם אחד מהירקות שנמצאים כמעט בכל מקרר ישראלי – המלפפון, שגם המותסס (או בשפה הרווחת "חמוץ"), מוכר ואהוב גם הוא על ילדים ומבוגרים כאחד. 

המלפפון אומנם שייך למשפחת הדלועיים, אבל בניגוד לשאר בני המשפחה, אותו אנחנו לרוב לא מבשלים ואומנם לפעמים מסתכלים עליו כנחות משאר הירקות בקערת הסלט, אבל תתפלאו לגלות שיש לו סגולות בריאותיות רבות. הוא אכן פחות עשיר בויטמינים ומינרלים, אבל אחד היתרונות המשמעותיים שלו נמצא בתכולת הכלורופיל הגבוהה שבו, שהיא גם זו שמקנה לו את צבעו הירוק. לכלורופיל תכונות אנטי סרטניות ומבנה דומה ל-heme (שהוא מרכיב בהמוגלובין, החיוני לנשיאת חמצן בדם), אך בניגוד ל-heme המגיע מבשר, זה הקיים במלפפון מכיל מגנזיום במקום ברזל, המאפשר לו לנטרל את תכונותיו המזיקות של הברזל וזאת גם הסיבה שחשוב לשלב מזונות המכילים כלורופיל, בארוחה המכילה בשר אדום. 

קליפת המלפפון גם מכילה חומרים צמחיים בעלי מבנה הדומה לכולסטרול בשם פיטוסטרולים, אשר מתחרים על ספיגתו בגוף וכך הוא גם מקטין את הסיכוי למחלות לב וכלי דם. 

המלפפון עשיר בויטמין K החיוני לקרישת דם, ויטמין C, ויטמינים שונים מקבוצת B ומינרלים כמו אשלגן, מגנזיום וברזל.

אז עכשיו, כשאתם מכירים קצת יותר טוב את הירקות המותססים שלנו, אתם בטח מבינים שמעבר ליתרון שמעניקה להם ההתססה, כשאתם אוכלים ירקות מותססים אתם גם נהנים מכל העושר שיש לעולם הצומח להציע לכם וזה כשלעצמו יתרון בריאותי ענק.

--------------------------
כתבה ויצרה את התוכן :  טל יהודאי
-------------------------- 
המטרה ״בבלוג התוסס״ היא להעלות את המודעות ולתת ידע שאולי לא יצא לכם לחשוב עליו.
מקווים שאתם נהנים ומחכים לקבל עוד :)
תגובות וביקורות בבלוג יתקבלו בברכה

 

--------------------------



תגובות (1)

  • בועז פעיל Jul 08, 2024

    מאמר מאוד מעניין וּמַחכים. בהיר תמציתי ונישמע מיקצועי. אשׂמח להרחיב ידיעותיי בנושׂא🙂

השאר תגובה

דברו איתנו